Melyik keresőre érdemes optimalizálni?

keresők

A “nagy” kérdés. Vajon melyik keresőre optimalizáljam a honlapomat? A kérdés szerintem nem kérdés, és ami a legfontosabb nem is olyan nagy kérdés!
A válasz sejthető ugyan, azonban nézzünk előtte kicsit körül a kereső piacon, mielőtt végítéletet mondanék.

A három nagyágyú:

Yahoo: a trónfosztott 
A Yahoo Inc. céget eredetileg a Stanford Egyetem két diákja, David Filo és Jerry Yang alapította 1994-ben. 1995 óta részvénytársaságként működik. Központja a Kalifornia  állambeli Sunnyvale-ben található. Az évek során nagy átalakulásokon ment át, feladta az “egyszerű keresőmotor vagyok” elvet és portálosabb kinézetre váltott. A keresés mellett rengeteg szolgáltatás közül tudunk választani. Egyes források szerint a világ leglátogatottabb oldala, napi 400 milliós egyéni letöltéssel.

Google: a trónfosztó
Google eredetileg magáncégként alakult 1998-ban, és a nevéhez fűződik a Google keresőmotor. A Google központja is Kaliforniában található. A cég weboldala szerint „a Google küldetése a világ összes információjának rendezése, univerzálisan elérhetővé és hasznosíthatóvá tétele”.
A Google pályafutása egy kutatási témaként indult. 1996-ban két Stanford Egyetemen tanuló diák, Larry Page és Sergey Brin kifejlesztett egy elméletet, miszerint egy olyan keresőrendszer, amely a weblapok közti kapcsolatok matematikai  analízisén alapul, jobb eredményekkel szolgálhat, mint a hagyományos társai. A rendszer beceneve eredetileg BackRub volt, mivel az egy oldalra mutató linkek számából következtetett egy weblap fontosságára. Ezt ma már úgy hívják, hogy Page Rank. (Tudjon meg többet! Olvassa el “Mi az a Page Rank?” c. cikkünket itt a blogon!)

Bing: a kétes hírű örökös
A Bing a Microsoft keresőmotorja. Pontosan nem lehet meghatározni, merre tart, mi a célja, vagy hogy mi az – mi lesz – az átütő különbség, ami miatt trónörökös lehetne. Szerintem nem tud semmivel többet mint a Google, viszont a Yahoo portálos rendszeréhez képest elég minimalista. Az tisztán látszik, hogy a Google-t követ, illetve szeretné egy napon majd megelőzni, de kérdéses, hogy ez a nap eljön e egyáltalán. 
Folyamatosan dolgoznak, és fejlesztik, azonban eddig csak egy jól sikerült Google kópiának bizonyul és eddigi eredményeit, nagyságát szülője – a szoftver óriás – egyéb piaci monopóliumának köszönheti.

Természetesen létezik még több kisebb keresőcég, (Szörcsi, Johu stb…), azonban ezekkel most nem foglalkozom, alább ki is derül, hogy miért nem.

Akkor most melyiket válasszam?
A kérdés egyszerű és természetesen – ahogy ígértem –  a válasz sem túl bonyolult. Magyarországon az emberek internetes kereséseikhez 98%-ban a Google-t használják. Ez egy olyan adat, amiből tényként kezelhetjük, Magyarország kedvenc keresője a Google. Természetesen ha keresőoptimalizálunk egy honlapot, akkor ezen kereső irányelveit, szabályait kell alapul vennünk, és nagyon alaposan megfogadnunk őket. Ezen áll vagy bukik minden.
Természetesen ha a célpiacunk nem csak hazánk, hanem Európa, vagy a világ, akkor érdemes kihasználni mindhárom óriást, de a Bing egyenlőre ezen a téren is kakukktojás. Egyenlőre nem kell komolyan számolni vele.
A kisebb, alternatív keresők pedig sűrűn szokták a Google-t monitorozni, úgyhogy ezekbe elég könnyű bekerülni. Ha a Google-ben benne vagyunk, akkor mindenhol ott vagyunk.

A keresőmotorok jövőjeA jövő

Nagy valószínűséggel a jövőben a Google tettekre váltja – és folyamatosan tettekre váltja most is – ötleteit, koncepcióit és ettől még nagyon hosszú ideig ez lesz majd a legjobb és legbiztosabb keresési megoldás a nagyvilág számára. Igaz vannak melléfogásaik (Wave, Zümm), de ezek nem árnyékolják be hírnevét egyelőre.
A Yahoo, a nagy öreg, szinte biztosan nem szerzi már vissza a keresőmotor piacon régi, vezető szerepét, habár az utóbbi időben láttam tőlük pár ígéretesnek tűnő fejlesztést. Őrá még érdemes lesz odafigyelni.
A Bing szerintem alul fog maradni a Google-vel szemben és eltűnik majd, amilyen hirtelen jött, vagy átalakul valamilyen alternatív, réteg igényeket kielégítő szolgáltatássá. A Bing-ből hiányoznak a nagy ötletek, koncepciók, ígéretes fejlesztések, bár a térképes megoldásuk – nyugodtan mondhatom – utca nézetben kenterbe veri a Google-t, de ez az egyetlen dolog, ami mellette szól.

Ízelítő webdesign csomagjainkból

Szolgáltatásaink

  • Weboldalkészítés
  • Keresőoptimalizálás
  • Marketing tanácsadás
  • Katalógusok, prezentációk készítése
  • Komplett reklámgrafikai megoldások
  • Hang- és képanyagok digitalizálása
  • Reklámfotózás
  • Nyomtatás

Kapcsolat

info@honlap-keresooptimalizalas.hu

+36 20 951 0000

Skype: wellnessdesignkaposvar

Fax: +36 82 555 501

7400 Kaposvár, Egyenesi út 5.