Melyiket válasszam?

melyiket válasszam: weboldal típusok

Ha éppen új honlap készíttetése előtt áll, vagy a régit szeretné lecserélni, akkor ez a cikk pont Önnek való.

A nagy kérdés, hogy az én profilomnak melyik formáció felel meg: a blog, az egyszerű honlap, a portál rendszer (CMS), vagy a webáruház egy portálrendszerbe ágyazva?


Természetesen mindegyiket különböző módon kell megtölteni tartalommal, de ami a legfontosabb, különböző módon kell majd őket keresőoptimalizálni is. De lássuk akkor a választékot kicsit bővebben!

blog keresőoptimalizálásaBlog
Napjainkra már kirajzolódott pár, szélesebb rétegek számára elfogadható elrendezési mód, formai kialakítás. Aki személyes oldalt szeretne indítani, vagy nagy hangsúlyt fektet a minél személyesebb kommunikációra, az blogot használ. Ne tessék fázni ettől a megoldástól, a blog fogalma már jelentősen átalakult megszületése óta. 
Régen tényleg csak „családi” információ megosztásra használták azonban mára ez a platform már nagy cégek személyes jellegű kommunikációs csatornája is. Előnye, hogy személyes jellege miatt nagyon lehet vele bizalmat építeni!
Hogyan keresőoptimalizálható a blog rendszer? Néhány példa:
Egy blog esetében könnyű dolgunk van. Meghatározom a fő menüpontokat, amik bemutatják a cégemet és a szolgáltatásaimat, vagy termékeimet. Aztán ezekben a témákban elkezdek “blogolni”.
De vegyünk egy példát! 
Van egy vendéglátó egységem, mondjuk egy vendégház a Balatonon. Felkerülnek az alap információk (vendégházunkról, képgaléria, foglalás, árak, szolgáltatások), majd ezekhez szorosan illeszkedő tartalmat osztok meg a blogon. Például az aktuális városi programokat, kiállításokat, túrázási lehetőségeket. Mivel én is ott élek ezért van mindenről személyes tapasztalatom, amit meg tudok osztani a látogatóimmal. Ez a blog lényege, minél több információ, minél személyesebben.
Ezek után elindulhatok a híreimet “hír megosztani” vagy link katalógusokban elhelyezni.

céges honlap keresőoptimalizálásaCéges oldal
A klasszikus értelemben vett honlap. Régen mindenkinek céges honlapja volt. Egy oldal 7-8 menüponttal, ami bemutatja a céget és a tevékenységeket. Ez mára már nem elegendő megoldás. 
Ezt a platformot csak olyanoknak ajánlom, akinek a forgalma nem az internetről jön, azonban a cég komolysági fokát szeretné megerősíteni, vagy emelni megrendelői körében.
Hogyan keresőoptimalizálható egy “céges” weboldal?
A “sima”, statikus honlap esetében nincs könnyű dolgunk, hiszen fix, sokáig változatlan, alap információkkal dolgozunk. Nincs minden nap új hír, vagy akció.
Mit lehet tenni? Fel kell keresni a link megosztó katalógusokat és ajánlani a honlapomat. Mára már csak ez az egy hatékony lehetőség maradt ennél a típusnál. Ezért ajánlom inkább a többi formációt.

cms portál optimalizálásaPortál rendszer
Napjaink ütőképes megoldása. Általában egy CMS rendszer (content management system) adja a „motort”. Ezt a rendszert nagyon könnyen lehet, akár az oldal tulajdonosa által is frissíteni. Tartozik hozzá egy adminisztrációs felület, ami jelentősen megkönnyíti ezt a folyamatot. 
Előnye, hogy nagyon jól keresőoptimalizálható, és nagyon jól alakítható, bővíthető. Minden szempontból megfelel a szabványoknak, mindenhol egyformán jelenik meg, a felkerülő információk könnyen megoszthatók. A webmester csak addig kell, még kialakítja az oldalt. Utána minden az Ön kezében van.
Hogyan keresőoptimalizálható egy portálrendszer? Néhány példa:
Mivel a portál rendszer, akár percek alatt, dinamikusan bővíthető, ezért a keresőoptimalizálásának, csak a fantázia szab határt. Hírmegosztás, linkmarketing, közösségi média, folyamatos tartalomfejlesztés…csak Önön múlik.

webáruházWeb áruház
Régen el kellett döntenünk, hogy web áruházat, vagy weblapot szeretnénk. Nagyon bonyolult volt minden, főleg a bővítés, állandó informatikai felügyeletet igényelt. Mára más idők járnak. Most egy web áruházat könnyedén integrálni lehet egy portál rendszerbe.
Ez a megoldás működik jelenleg, és még sokáig fog is. Más alternatívát nem érdemes kipróbálni. A portál rendszer könnyű bővíthetősége és kiváló keresőoptimalizálhatósága értendő a web áruházra is. Minden összpontosulhat akár egyetlen kézben. Egy felületen jelennek meg a cég hírei, információi és a web áruház. Minden egy helyen, könnyen átláthatóan mind látogatói, mind adminisztrátori szinten.
Hogyan keresőoptimalizálható egy web áruház? A keresőoptimalizálhatósága megegyezik a portál rendszer keresőoptimalizálhatóságával, csak itt még több dolgot tudunk megosztani potenciális ügyfeleinkkel, ugyanis termékeink információival bővül tartalmunk palettája.

Ez az internetes megjelenésnek a négy fő csoportja. Persze léteznek alternatív megoldások is, azonban ezek csak réteg igényeket elégítenek ki. Például egy festő online galériája, vagy egy autó gyártó cég speciális modelljének, vagy tanulmány modelljének bemutatása.
Mielőtt döntenénk, alaposan mérlegeljünk, melyikre is van szükségünk!

 

Ízelítő webdesign csomagjainkból

Szolgáltatásaink

  • Weboldalkészítés
  • Keresőoptimalizálás
  • Marketing tanácsadás
  • Katalógusok, prezentációk készítése
  • Komplett reklámgrafikai megoldások
  • Hang- és képanyagok digitalizálása
  • Reklámfotózás
  • Nyomtatás

Kapcsolat

info@honlap-keresooptimalizalas.hu

+36 20 951 0000

Skype: wellnessdesignkaposvar

Fax: +36 82 555 501

7400 Kaposvár, Egyenesi út 5.