A külcsíny és a belbecs: avagy a tartalomírásról

tartalomírás

Hiába a legszebb honlap:
ha nem találják meg, mert nincs optimalizálva…
ha nem tartalmaz értékes és hasznos információkat…
ha nem eredeti tartalommal van megtöltve…
…nem válik sem a mi hasznunkra, sem a látogatókéra, vagyis teljesen értéktelen.

Legtöbben azért keresünk fel honlapokat, hogy információkhoz jussunk, kevesen vannak, akik csak gyönyörködni szeretnének.
Olyan ez, mint egy szép alma, amibe ha beleharapunk, kiderül, hogy valóban ízletes –e, vagy belül romlott. 
Milyen a jó tartalom? 
1. eredeti: Az internetes keresőrobotok előnyben részesítik az eredeti tartalmakat, ezáltal a tartalom eredetisége meghatározó eleme az optimalizálásnak. A másolt tartalmakat büntetik a keresők és a találati lista végére sorolják az oldalt, a másolt tartalom eredeti szerzője jogos panasszal élhet, ha felfedezi, hogy leloptuk a tartalmát. Weblapunk látogatói is előbb utóbb felfedezik, hogy másoltuk a tartalmat, ezáltal hitelünket veszítjük előttük.

2. olvasható: a tartalom nem csak a keresőrobotoknak szól, elsősorban az a célja, hogy a weboldalunk látogatóit szolgáljuk vele
nem lehet sem unalmas, sem értelmetlen
megfelelő minőségű és mennyiségű illusztráció hiányában pedig a legjobb tartalom olvasása is unalmassá válik egy idő után, ráadásul a legtöbbünkben a képek sokkal jobban megmaradnak, mint a szöveges tartalom
a grafikai kivitelezésnek is a tartalom könnyű olvashatóságot kell szolgálnia, vagyis a betűtípus és a háttér színeit és méretét ez alapján kell megválasztani

3. szakszerű: leendő vásárlóinkat és megrendelőinket csak szakszerű tartalommal győzhetjük meg saját szolgáltatásaink vagy termékeink minőségéről és szakmai felkészültségünkről
a szakszerűség azonban nem azt jelenti, hogy telezsúfoljuk szakzsargonnal a tartalmat az olvasónak azt kell éreznie, hogy ő is tanul valamit, miközben informálódik az oldalunkon.

4. nyelvtanilag és stilisztikailag helyes: mivel a tartalom olvasása során kap képet az érdeklődő cégünkről és rólunk, nem engedhetjük meg magunknak, hogy helyesírási és mondatszerkesztési hibák szerepeljenek a szövegben. Gondoljon csak bele, vajon Ön lefoglalna egy utazást a hirdető weboldalán az alábbi szöveget olvasva?

5. Megfelelő arányban tartalmazza a kulcsszavakat.

Egy példa: 
Összeollózott, értelmileg zavaros tartalom: 
„A horvátországi nyaralás akkor sem fog különösen gondot okozni, ha angolul szeretnénk nagyrészt kommunikálni, hiszen elég pár száz szót megtanulni horvátul és ismerni nagyjából a jogszabályokat, melyek az utazással kapcsolatban felmerülhetnek, s így a horvátországi nyaralás, üdülés már egészen biztosan problémamentes lesz. Akár horvátországi apartman bérlés, akár nyaralás, üdülés, pár napos vagy egy hetes üdülés ajánlat keltette fel az Ön figyelmét, segítünk mindenben.” 
Értelmes tartalom, mely tartalmazza a kulcsszavakat is: 
„A horvátországi nyaralás során a világ egyik legfiatalabb országának romantikus halászfalvai, kristálytiszta, azúrkék tengervize, szőlőskertjei, római kori falakkal körülvett városai, lakóinak vendégszeretete és hazánkhoz való közelsége a nyaralásra vágyók paradicsomává teszik Horvátországot. A horvátországi nyaralás vonzerejét növelik az ország kedvező természeti adottságai is: 1778 kilométeres adriai partvonallal és 1185 szigettel együttesen csaknem 6000 kilométernyi part strandkínálatából válogathatnak az ide érkező turisták.” 

Megírjuk a tartalmat!
Mérlegeljen! 
Ön mennyi idő alatt tudná megírni weblapja teljes tartalmát úgy, hogy annak meghatározott százalékát a kulcsszavak tegyék ki?
Ha úgy érzi, hogy önállóan szeretné megírni a tartalmat, segítünk, abban, hogy megkeressük a legfontosabb kulcsszavakat, vagy az Ön által megírt tartalmat átírjuk később, hogy szerepeljenek benne a kulcsszavak is, de ne veszítsen értelméből sem. 
Ha pedig időt és energiát akar spórolni, mert úgy gondolja, hogy a tartalomírással töltött idő alatt saját szakterületén dolgozva több bevételt szerezhet, bízza ránk a munka oroszlánrészét!

A TARTALOMÍRÁS MENETE:
• Megvizsgáljuk, hogy a cégnek melyek a fő szolgáltatásai és termékei
• Kulcsszót keresünk egy speciális program segítségével
• Megvizsgáljuk a választott kulcsszavakra a Google által a találati lista elején lévő konkurenciát
• Összefoglaljuk, hogy mik legyenek a weblap legfontosabb menüpontjai, hogyan legyen kialakítva a logikai szerkezete
• Ha a megrendelő már rendelkezik tartalommal, megvizsgáljuk azt optimalizáltsági szempontból és átalakítjuk vagy kiegészítjük, ha szükséges
• Megírjuk a szükséges mennyiségű tartalmat, mely tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat
• Elkérjük a megrendelő referenciaanyagait és azokat is optimalizáljuk
• Ha szükséges, képekkel is kiegészítjük az egyes cikkeket
• Végül kialakítjuk a menüpontokat és a logikai struktúrát és feltöltjük a tartalmat a honlapra

TARTALOMÍRÁSI REFERENCIÁK:
www.horvatoraszgi-nyaralas.eu :horvátországi nyaralás, búvárkodás, vitorlázás, apartmanok
www.topcarstyling.hu: autófóliázás, karbonfóliák, autómatricázás, autó dekoráció
www.telgarten.hu: kertépítés, építőipari kivitelezés, nyílászárók forgalmazás és beépítése
www.asztma-allergia.eu: asztma, allergia, sóterápia, sótégla
www.napkolektor-napelem.info: napelemek, napkollektorok

Ízelítő webdesign csomagjainkból

Szolgáltatásaink

  • Weboldalkészítés
  • Keresőoptimalizálás
  • Marketing tanácsadás
  • Katalógusok, prezentációk készítése
  • Komplett reklámgrafikai megoldások
  • Hang- és képanyagok digitalizálása
  • Reklámfotózás
  • Nyomtatás

Kapcsolat

info@honlap-keresooptimalizalas.hu

+36 20 951 0000

Skype: wellnessdesignkaposvar

Fax: +36 82 555 501

7400 Kaposvár, Egyenesi út 5.